لیفت سینه

ماستوپکسی (بالاکشیدن یا لیفت سینه)

اکثر زنان پس از زایمان و شیردهی، افزایش سن و تغییرات وزن، تغییراتی در ظاهر سینه هایشان ایجاد می شود. در بیشتر موارد حجم سینه کم شده و پوست الاستیستی (کشسانی) خود را از دست می دهد، سینه ها شکل اولیه شان را از دست می دهند و سفتی شان کم شده و شروع به شل شدن می کنند و هاله و نوک سینه از جای اصلی شان که در برجسته ترین قسمت سینه است به سمت پایین جابجا می شود. به این حالت اصطلاحا افتادگی سینه ها یا پتوز گفته می شود. در شدیدترین نوع پتوز نوک سینه ها کاملا در زیر سینه ها قرار می گیرد.
 با این عمل سینه های شل شده مجددا شکل گرفته و بالا می آیند، بدون اینکه حجم کلی سینه تغییر کند. حتی بعلت آنکه در این عمل پوست اضافه برداشته شده و بافت سینه به حالت فشرده در می آید سینه ها کوچکتر دیده می شوند.
ولی اگر فرد از سایز فعلی سینه اش راضی نیست ومی خواهد که سینه بزرگتری داشته باشد در این صورت عمل اصلاح افتادگی همزمان با گذاشتن پروتز باید انجام شود که هر چه افتادگی بیشتر باشد مقدار برش جراحی بیشتر خواهد بود.

برش دور هاله برای موارد جزئی تر افتادگی، برش دور هاله و برش عمودی زیر هاله برای موارد متوسط افتادگی انجام می شود.

مراقبت های بعد از عمل:

بعد از عمل دستورالعمل هائی در مورد مراقبت از پستان به شما داده خواهد شد. پیروی از این دستورالعمل ها کلید موفقیت شماست.

محل برش جراحی نباید تحت فشار ، کشش ، حرکت و ... باشد. به نکات پزشک معالج خوب گوش دهید جراح شما دستورات لازم را به شما خواهد داد.

زمان مراجعه مجدد بعد از عمل جهت ویزیت به شما گفته خواهد شد.

داروهائی برایتان تجویز می شود تا احتمال عفونت بعد از عمل را کم کند.

اگر تنگی نفس ، دردقفسه سینه ، ضربان غیرطبیعی قلب داشتید بلافاصله به بیمارستان بروید زیرا ممکن است نیاز به بستری داشته باشید.

پزشکی و جراحی یک علم کاملا قابل پیش بینی نمی باشد گاها نتیجه ی مطلوب و گاها غیر مطلوب حاصل می گردد و ممکن است نیاز به جراحی مجدد باشد.